zaterdag 10 november 2012

clutch-time

Een collega van me verdedigt over een kleine twee weken haar doctoraat. Een heel speciale gebeurtenis, ik kan ervan meespreken. Met vallen en opstaan werk je vier jaar (of langer) naar deze dag toe en wanneer het dan eindelijk zo ver is, moet het ook een dag worden om nooit meer te vergeten, vind ik. Een tof cadeau van de enthousiast supporterende collega's is daar één onderdeel van ;).

Wat we gaan geven weten we nog niet zeker, maar ik steek er alleszins al een zelfgemaakt cadeautje bij. Een clutch in kleurtjes die ze mooi gaat vinden (hoop ik!) - meteen een eerste toepassing voor mijn nieuwe stofjes!

Mijn uitgangspunt was de clutch van Elisanna, de meest bekende clutch in blogland, niet? Eenvoudig en toch speciaal, zo zie ik het graag.
Ik ben alleen geen kei in patronen volgen. Ik weet niet hoe het komt, maar ik begin steevast aan patronen te prutsen. Beetje breder hier, beetje anders daar. Een afwijking gelijk een ander, zeker? Dat onze printerinkt op is, was deels ook wel het probleem. Ah ja, zonder inkt geen patroon printen....

Om een lang verhaal kort te maken vertrok ik dus van een zelfgetekend patroon van dit tasje. Dat leek wel wat op het patroon van Elisanna en was een handig formaatje. Ik voegde nog wat plooikes en een extra draagriempje toe en kreeg dit als resultaat!




Vanwege de druilerigheid van de dag zijn de kleuren wel wat minder sprankelend dan in werkelijkheid en het bleke deel is in het echt wat minder bleek, maar het geeft toch een idee hé. Ik ben al vast zeer tevreden over het resultaat! Er gaan er zo nog volgen, wat ik u zeg ;).

Fijne zaterdag nog!

20 opmerkingen:

  1. Amai, da's echt superschoon!! Moest je je geroepen voelen om daar het patroontje van te delen op je blog, ik ben alvast een voorstander ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie kleurencombinatie! Een stuk minder fel dan wat je meestal gebruikt, maar o zo geslaagd.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Superleuk tasje Inge, dat wil ik ook wel cadeau krijgen! Een heel mooi patroon, moet ik ook eens uitproberen, echt geslaagd.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. prachtig tasje.. daar zou een ieder blij mee zijn!!!
    tis een warm bruine kleur!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik ben ook zeer tevreden met jou creatie :-) Mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wow, heel mooi. Zo echt een deftig tasje... Zal die colega zeker blij mee zijn.

    Groetjes,
    Jeanine

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooi Grace Kelly stijl-achtig.Echt prachtig!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ooh wil je dit patroon niet delen met ons?
    Zo mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heel mooi hoor! Waar haal je die 'sleutelhangers'?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ik heb er zo een heel aantal liggen, allemaal gerecycleerd uit oude spullen (bvb van die omhanglinten om een sleutelbos aan te hangen). Ongelooflijk hoeveel nuttigs je nog uit oude rommel kunt halen ;)

      Verwijderen
  10. Persoonlijk gemaakte cadeautjes zijn zooo leuk om te geven!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Misschien een hele domme vraag aan inge snuffel of andere mensen op deze site. Hoe maken jullie zo'n blog aan of is dit je eigen webpagina ...Kunnen jullie me verder op weg zetten ???? Dnak je wel creatieve zielen onder u !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hallo, graag had ik ook met een eigen blog begonnen of is dit een webpagina , klinkt misschien allemaal heel dom , maar kunnen jullie me helpen ?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. deze blog is gemaakt via blogger. gewoon even surfen naar www.blogger.com en dan wijst het zich wel uit! veel succes :)

      Verwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...